فریز کردن از جمله رایج‌ترین روش‌های نگهداری میوه و سبزیجات برای مدت طولانی در عصر حاضر است. سبزیجاتی که به این روش تهیه می‌شوند را می‌توان یا یک سال نگهداری و مصرف کرد.

دمای فریز حتما باید بین 18- تا 20- درجه سانتی‌گراد باشد. حتما روی هر بسته‌ای که فریز می‌کنید تاریخ تهیه آن نوع سبزی را یادداشت کنید. با گذشت زمان توصیه شده برای مصرف آن سبزی گرچه سبزی فریز شده خراب نمی‌شود و شما را بیمار نمی‌کند اما به مرور ارزش غذایی و طعم خود را از دست خواهد داد. برخی از انواع سبزیجات مثل پیاز، سیر، انواع سبزیجات برگ‌دار، نخود فرنگی، بادنجان، باقالی، بامیه و... را می‌توان فریز کرد اما برخی دیگر مثل سیب‌زمینی این قابلیت را ندارد. ترجیحا گوجه‌فرنگی را هم نباید فریز کرد چون طعم و مزه‌ خود را از دست می‌دهد. در ضمن سعی کنید به قصد فریز کردن حتما میوه و سبزیجاتی را تهیه کنید که تازه برداشت شده باشند تا با فریز کردن حداکثر ویتامین‌های آنها حفظ شود. نکته دیگر اینکه برخی از انواع سبزیجات مثل بادنجان، سبزی قورمه، اسفناج و...اگر تفت کوچکی ببینند، ویتامین‌هایشان افزایش می‌یابد.


 

بهترین داروهای گیاهی جهان

بهترین روش لاغری در دنیا

اطلاعات كامل از گیاهان داروئی