استفاده از رژیم غذایی سرشار از سیلیسیوم، كلسیم و آهن، ریزش مو را كاهش می دهد. سبزیجات برگی سبز به خصوص سبزیجات دریایی، منابع غنی از مواد معدنی هستند و جو می تواند سیلیسیوم موردنیاز را تامین كند.میوه های خشك و آب آلبالو، یكی از منابع غنی آهن هستند. در خانم ها ریزش مو می تواند نشانه ای از وجود یك مشكل در لوله گوارشی و یا نتیجه ناكافی بودن اسید معده و یا كمبود پروتئین، روی و یا دیگر مواد مغذی باشد.برای مردان ریزش مو می تواند با پیروی از یك رژیم كم چربی كاهش یابد. برخی از دانشمندان معتقدند كه مساله ریزش مو در مردان با افزایش سطح هورمون تستوسترون در دوران بلوغ ارتباط مستقیمی دارد یك رژیم غذایی پرچرب و رژیمی كه عمدتا از گوشت تهیه شده است با افزایش سطح تستوسترون در خون باعث افزایش ریزش مو می شود. برای مثال در زمان جنگ جهانی دوم كه ژاپنی ها از رژیم غذایی فاقد چربی اشباع استفاده می كردند مشاهده شد كه در این افراد ریزش مو بسیار كم است ولی درحال حاضر كه رژیم غذایی ژاپنی ها به رژیم غذایی غربی ها شبیه شده، ریزش مو درمردان ژاپنی افزایش یافته است مصرف رژیم غذایی كم چربی ریزش مو را متوقف نمی كند، ولی می تواند سرعت ریزش مو را كاهش دهد. كم خونی یكی از علت های اصلی ریزش مو است كه برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند جگر (اگر باردار هستید از آن پرهیز كنید)، گوشت، غلات كامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم مرغ، خرما و كشمش توصیه می شود. مو به طور عمده از پروتئین تشكیل شده است و به منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یك رژیم غنی از پروتئین توصیه می شود.دانشمندان اروپایی دریافته اند كه مصرف پروتئین سویا باعث تحریك شدن فولیكول های مو شده و در نتیجه رشد مو را افزایش میدهد.توفو و شیر سویا از منابع غنی پروتئین سویا هستند. از دیگر منابع غنی پروتئین می توان، پنیر كم چرب، تخم مرغ، ماهی، لوبیا و ماست را نام برد. عنصر دیگری كه در ریزش مو تاثیر عمده ای دارد سیلیسیوم است و دانشمندان به دلیل نقش بارز این عنصر، استفاده از آن را در شامپوها توصیه كرده اند كه در نتیجه باعث كاهش میزان ریزش مو می شود. سیلیسیوم در لایه خارجی سیب زمینی، فلفل سبز و قرمز و خیار یافت می شود. جوانه حبوبات و غلات و كلاً دانه ها و غلاتی كه به طور كامل یعنی با پوست مصرف شوند نیز غنی از سیلیسیوم هستند. ویتامین ث باعث افزایش جذب آهن شده و از آن طریق بر ریزش مو تاثیر می گذارد. در نتیجه توصیه می شود به طور روزانه از میوه جات و سبزیجات در وعده های غذایی خود استفاده كنید. ویتامین ای برای رشد موها ضروری است، مصرف كافی آواكادو (میوه ای شبیه گلابی كه در مناطق گرمسیری به عمل می آید)، مغزه ها و دانه ها و روغن زیتون می تواند نیاز روزانه شما به ویتامین ای را تامین كند. درصورتی كه ریزش مو مربوط به عملكرد نادرست غده تیروئید باشد،غذاهای غنی از ویتامین آ و ید مصرف كنید. البته باید توجه داشت كه مصرف زیاد ویتامین آ منجر به ریزش مو می شود. ریزش مو هنگامی روی می دهد كه رژیم غذایی مصرفی ازنظر داشتن ویتامین های گروه ب فقیر باشد و در میان این گروه ویتامین ب 6 ، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیك و از میان مواد معدنی منیزیم، گوگرد و روی از اهمیت زیادی برخوردارند. ویتامین های گروه ب به خصوص ب5 یا اسید پنتوتنیك وب3 یا نیاسین برای رشد مو ضروری هستند. مصرف اسیدهای چرب ضروری، كیفیت بافت مو را بهبود می دهد و از خشك شدن مو جلوگیری می كند. غذاهای غنی از ویتامین ب عبارتند از: لوبیا، نخود، هویج، گل كلم، لوبیای سویا، مخمر، مغزه ها و دانه ها و تخم مرغ. بیوتین یكی از عناصر مهم برای سلامت مو بوده كه برای سلامت مو و پوست ضروری است و در برخی از مردان حتی از ریزش مو جلوگیری كرده است. منابع غنی بیوتین عبارتند از: مخمر، برنج قهوه ای، بلغور، نخود سبز، عدس، جوی دوسر لوبیای سویا و تخمه آفتابگردان. مصرف ویتامین ث باعث تسهیل خون رسانی به بافت مو شده و در نتیجه، گردش خون پیازچه مو را افزایش می دهد و باعث می شود كه پیاز مو بهتر تغذیه شود و رشد بهتری داشته باشد. مصرف ویتامین ای موجب افزایش اكسیژن گیری می شود كه در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیازچه مو می شود. مصرف روی از طریق افزایش فعالیت سیستم ایمنی، باعث تحریك رشد مو می شود. در آخر از دو اسید آمینه ای نام می بریم كه بر روی رشد مو تاثیر می گذارند. لسیتین و متیونین كه باعث افزایش كیفیت بافت و رشد مو شده و از ریزش مو جلوگیری می كنند.


تقویت جنسی مردان با فورتین هربال جادوئی ( کاملا گیاهی و موثر )

معجون گیاهی چاق کننده و افزایش حجم عضلات

مهره مار جذابیت آفرین برای زنان و مردان

تقویت حافظه با گیاهان داروئی

لاغری و تناسب اندام سریع و بی ضرر با چای لاغری

عقیق اصل و منقش به طلسم شرف الشمس